Σελίδες

Σάββατο 4 Απριλίου 2015

Υπηρεσία Θήρας & Πατέντας...!!!!


ΜΟΝΟ ΟΙ ΗΛΙΘΙΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΥ ΠΕΦΩΤΙΣΜΕΝΟΙ ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΟΥΝ.

Ο κ. Προϊστάμενος παρά τα πάγια και διαχρονικά προβλήματα που ταλανίζουν την κυπριακή κυνηγετική κοινότητα, έχει επανέλθει στην προσπάθεια του να διαχωρίσει τους κυνηγούς που επιθυμούν το κυνήγι μπεκάτσας σε μια άλλη κατηγορία κυνηγών, που προδομένοι απο το πάθος τους ειναι διατεθειμένοι να δεχτούν παράλογους όρους για να κυνηγήσουν το πολυπόθητο αυτό θήραμα. Η προσπάθεια του στηρίζεται στην δημιουργία ακόμα μιας κυπριακής πατέντας που με μαθηματική ακρίβεια θα αποτύχει, οπως έχει πολλάκις αποτύχει το παρόν κυνηγετικό μοντέλο στο σύνολο του.

Αντί ο κ. Προϊστάμενος να προβεί σε μια συνολική διευθέτηση της συνοδείας κυνηγετικών σκύλων
κατα το κυνήγι, οπως είθισται σε ολόκληρη την Ευρώπη, αναλώνεται σε πατέντες, διαχωρισμούς,
επιτροπές ελέγχου κυνηγετικών σκύλων, συγκεκριμένες κυνηγετικές περιοχές και ότι άλλο μπορεί φανταστεί, με σκοπό να περιπλέξει στον υπέρτατο βαθμό την όλη διαδικασία και να δυσκολέψει όσο περισσότερο γίνεται την όλη προσπάθεια που το μοναδικό εφυκτο αποτέλεσμα αυτων των πράξεων, θα ειναι η αποτυχία ή και το χάσμα απόψεων και συμφωνίας. Απορίας αξιο ειναι το γεγονός πως οι Νομοθεσίες και οι Κανονισμοί  μας, που διέπουν το κυνήγι και τον κυνηγετικό σκύλο, ειναι ισάξιες της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλα για κάποιο λόγο δεν εφαρμόζονται. Άποψη μου, ειναι πως προσωπικές, παρωχημένες αντιλήψεις μπαίνουν τροχοπέδη στην εναρμόνιση, αντιλήψεις απο ανθρώπους άσχετους με κάθε τι λογικό, ορθολογιστικό, άσχετους με την έννοια κυνήγι και οπως έχω ξανά αναφέρει απο ανθρώπους της εποχής της βράκας και του βουρκατορα..!!!

Παραθέτω εκούσιο τον Νόμο που διέπει την εγγραφή κυνηγετικού σκύλου,

ΜΕΡΟΣ III ΚΥΝΗΓΕΤΙΚΟΙ ΣΚΥΛΟΙ
Εγγραφή κυνηγετικού σκύλου
12.-(1) Απαγορεύεται η χρησιμοποίηση σκύλου κατά τη διεξαγωγή του κυνηγίου εκτός αν ο ιδιοκτήτης του έχει εφοδιαστεί με τη σχετική άδεια χρήσης κυνηγετικού σκύλου, που εκδίδεται από το Ταμείο Θήρας σε τύπο που καθορίζεται από τον Προϊστάμενο του Ταμείου Θήρας και δημοσιεύεται στην Επίσημη Εφημερίδα της Δημοκρατίας.
(2) Ο ιδιοκτήτης σκύλου που επιθυμεί να χρησιμοποιεί το σκύλο του ή τους σκύλους του στο κυνήγι, υποβάλλει στον Προϊστάμενο του Ταμείου Θήρας αίτηση για παραχώρηση άδειας χρήσης κυνηγετικού σκύλου ή σκύλων στο κυνήγι.
(3) Το Ταμείο Θήρας οφείλει να τηρεί μητρώο κατόχων άδειας σκύλου ή σκύλων στο κυνήγι.

Αντ´ αυτού του Νόμου, το Ταμείο Θήρας με την σύμφωνη γνώμη της ΚΟΚ & ΔΑΖ, έχει εντάξει την άδεια κατοχής και χρήσης κυνηγετικού σκύλου μεσα στην γενική άδεια κυνηγιού, απαγορεύοντας ταυτοχρονα την ελεύθερη διακίνηση κυνηγετικών σκύλων κατα το κυνήγι. Πράξη αντίθετη με κάθε άλλο κυνηγετικό μοντέλο σε ολόκληρη την Ευρώπη αλλα και  τριτοκοσμικές χώρες. Η παράβλεψη αυτή του Νόμου, έχει φέρει τα γνωστά σε όλους μας αποτελέσματα αναφορικά με τον κυνηγετικό σκύλο. Ορδές αμέτρητες απο κυνηγετικά σκυλιά, χωρις κανένα έλεγχο, κανένα αρχείο και με καμία όρεξη αλλαγής πλεύσης.
Η σωστή λειτουργία του παρόντος Νόμου, θα έφερνε δραματική μείωση των αδέσποτων, δραματική μείωση της υπέρ-αριθμης χρήσης κυνηγετικών σκύλων κατα το κυνήγι, προώθηση της  κυνοφιλίας και κυνολογίας, ύπαρξη μητρώου για άμεσο και σωστό έλεγχο κυνηγετικών σκύλων και αλλα πολλά τα οποία αποδεδειγμένα έχει προσφέρει σε χώρες του εξωτερικού όπου και λειτουργεί.
Για να ζητηθεί η παρούσα άδεια, ο Νόμος λεει ότι  θα πρέπει ο σκύλος να έχει μόνιμη σήμανση και ενεργό βιβλιάριο υγείας απο αναγνωρισμένο κτηνίατρο, ταυτοχρονα η άδεια θα πρέπει  να έχει ένα λογικό κόστος ανα σκύλο. Με αυτό το καθεστώς ο νόμιμος κυνηγός θα μπορεί να εκδράμει στη φύση για να κυνηγήσει με την συνοδεία του κυνηγετικού του συντρόφου, καθ' όλη τη διάρκεια της κυνηγετικής περιόδου και στην επικράτεια της άδειας των εδαφόβιων αποδημητικών θηραμάτων,  που τώρα  γίνονται βορρά των ασυνείδητων με τις ηχομημητικες συσκευές και τα δίκτυα  και θα μπορεί επιτέλους να κυνηγήσει την πολυπόθητη βασίλισσα του δάσους, μπεκάτσα, στην επικράτεια της άδειας της. Το Ταμείο Θήρας με την εισροή χρημάτων απο την άδεια κατοχής κυνηγετικού σκύλου, θα ειναι σε θέση να παράξει  επιπλέον έργο και να προσλάβει επιπλέον προσωπικό για σωστή αστυνόμευση και έλεγχο. Επιτέλους  ας σταματήσουμε τις πατέντες, το κυνήγι δεν ειναι δικαίωμα του καθενός, ειναι προνόμιο και με βάση αυτό θα πρέπει να οδεύσουμε στον εκσυγχρονισμό και το ορθολογιστικό κυνήγι.

Πάραυτα αντί να εκσυγχρονίσουμε το παρόν αποτυχημένο κυνηγετικό μοντέλο, που προωθεί την υπέρ- καρπωση, την ασέβεια προς τα θηράματα, την εμπορική εκμετάλλευση των θηραμάτων (απαγορευμένων και μη), παραμένουμε σε αυτό και προσπαθούμε να το πατεντάρουμε  στα μέτρα των αρμοδίων που διοικούν ή επηρεάζουν αποφάσεις στο κυνήγι και που οπως έχουμε ξανά αναφέρει δεν ειναι σε θέση να αναγνωρίσουν την διαφορά Θήρας απο την έννοια του Κυνηγιού. Συνοδοιπόρος και συνεργάτης του Ταμείου Θήρας, η ΚΟΚ & ΔΑΖ με την εσκεμμένη απουσία της και με την Διαχ. Επιτροπή να κάνει τα στραβά μάτια, προφασιζόμενη  ότι οι εξουσίες της,  αφορούν μόνο προσλήψεις, κονδύλια, προαγωγές, μετάθεσεις. Οχι κύριοι η νομοθεσία λεει και άλλα..!!!

Μεταξύ άλλων, αναφέρονται τα εξής.:
Ερμηνεία.: (*μεταξύ άλλων)
"Επιτροπή" σημαίνει την Ειδική Επιτροπή που καθιδρύεται σύμφωνα με το άρθρο 4.
"Νόμος" σημαίνει τον περί Προστασίας και Διαχείρισης Άγριων Πτηνών και Θηραμάτων Νόμο.

*Δραστηριότητες της Επιτροπής
9. Η Επιτροπή μέσα στα πλαίσια των εξουσιών που της παρέχονται από τις διατάξεις του Νόμου αυτού μπορεί, με την έγκριση του Υπουργού, να αναπτύσσει, είτε μόνη είτε σε συνεργασία με άλλα νομικά ή φυσικά πρόσωπα, οποιαδήποτε δραστηριότητα που προάγει τους σκοπούς της και να δαπανά για το σκοπό αυτό τα αναγκαία χρηματικά ποσά.
 
*Εξουσία έκδοσης Κανονισμών
12.-(1) Η Επιτροπή Διαχείρισης του Ταμείου Θήρας δύναται, με την έγκριση του Υπουργικού Συμβουλίου να εκδίδει Κανονισμούς που δημοσιεύονται την Επίσημη Εφημερίδα της Δημοκρατίας για την καλύτερη εφαρμογή των διατάξεων και την επίτευξη των σκοπών του παρόντος Νόμου.
(2) Χωρίς επηρεασμό της γενικότητας των εξουσιών που παρέχονται από το εδάφιο (1), οι Κανονισμοί δύναται να περιέχουν πρόνοιες-
(α) Περί του καθορισμού κάθε θέματος που προβλέπεται στο Νόμο και χρήζει ή είναι δεκτικό καθορισμού·
(β) περί του καθορισμού των όρων υπηρεσίας των υπαλλήλων και ιδιαίτερα των θεμάτων των σχετικών με διορισμό, προαγωγή, απόλυση, άδειες απουσίας, ιατρική και κοινωνική πρόνοια, ωφελήματα αφυπηρέτησης, χορηγήματα και πειθαρχία· και
(γ) περί του καθορισμού της χορήγησης φιλοδωρήματος ή σύνταξης σε υπαλλήλους του Ταμείου καθώς και στις χήρες και τα τέκνα αυτών και την ίδρυση του Ταμείου Συντάξεων.
(3) Κανονισμοί που έγιναν με βάση το παρόν άρθρο, κατατίθενται στη Βουλή των Αντιπροσώπων. Αν ύστερα από την πάροδο 60 ημερών από την κατάθεσή τους, η Βουλή των Αντιπροσώπων με απόφασή της δεν τροποποιήσει ή ακυρώσει τους κατατεθέντες κανονισμούς, τότε δημοσιεύονται στην Επίσημη Εφημερίδα της Δημοκρατίας και τίθενται σε ισχύ από την ημέρα της δημοσίευσής τους.

Για την παρούσα γενική κυνηγετική κατάντια, ευθύνη φέρουν, το Ταμείο Θήρας, το επι δεκαετίες κατεστημένο της  ΚΟΚ & ΔΑΖ που διοικούν ή αποφασίζουν αναρμόδιοι  και η Διαχειριστική Επιτροπή του Ταμείου Θήρας. 
Οι προαναφερθέντες να σταματήσουν τις δολοπλοκίες και την χάραξη πολιτικής κλίκας και συμφερόντων λόγο των επερχόμενων εκλογών  και να πράξουν έργο, είτε να αποχωρήσουν..!!!
"ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΡΕΙ"...Το μόνο σίγουρο ειναι η αλλαγή....... Ηράκλειτος.!!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου